divendres, 22 d’abril del 2011

EL PÓQUER DE SANT JORDI

Sempre que arriben aquests dies els amics em demanen quins són els llibres que més m'han agradat dels darrers temps per allò de tenir una llista orientativa per aquest Sant Jordi. Mai no m'ha agradat això d'haver de seleccionar, perquè el problema de triar és tot el que deixes fora, però bé, van aquí cinc llibres que m'han agradat molt en els darrers temps i que si li serveixen d'alguna cosa a algú, benvinguts siguin.


El primer és la novel·la de la Bel Olid, guanyadora del premi Documenta i que acaba de sortir al carrer. Un llibre molt interessant que parla sobre la immigració, el valor, la solitud, les relacions de parella... una obra breu i intensa.
Ginesta pels morts, de l'Agustí Vehí és una excel·lent novel·la negra que va veure la llum el passat Sant Jordi -a la prehistòria per a molts de llibreters- i que per a mi és una de les millors novel·les negres publicades en català.
Els qui em coneixeu ja sabeu la dèria que tenc amb el Roberto Bolaño. Però si us vàreu quedar fascinats pel personatge d'Amalfitano de 2666 aquest és el vostre llibre. Un novel·la novament intensíssima com totes les de Bolaño. No us defraudarà.
El professor d'història és una novel·la majúscula de Joan Francesc Mira, de les millors que he llegit en català. Feis-vos un favor i regalau-vos-la.
I per acabar un assaig ben interessant que explica com va canviar el món en 15 anys just abans de la primera Guerra Mundial. La lectura és deliciosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada